Nissan 200sx Owners Club

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Новости:

Добро пожаловать на форум посвящённый Nissan 200sx

Автор Тема: Motary's RPS13  (Прочитано 62739 раз)

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #15 : ноября 25, 2012, 12:07:01 am »















Need to have one more steering rack spacer made to fully unleash the lock potential  :P
Записан

ajlekc

  • Sr. Member
  • ****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 368
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #16 : ноября 27, 2012, 09:11:50 pm »

awsome :jap:
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #17 : декабря 09, 2012, 04:42:06 pm »

Picture of maximum steering angle  :P





Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #18 : декабря 23, 2012, 01:31:27 am »

Did some snow driving


< youtube />







« Последнее редактирование: декабря 23, 2012, 03:16:19 am от ASSA »
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #19 : февраля 28, 2013, 08:30:54 pm »



FUCK MY LIFE
Записан

Mr.Andrew

  • Sr. Member
  • ****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 334
  • Keep It simple
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #20 : февраля 28, 2013, 11:04:09 pm »

WTF???  :o
Записан

ajlekc

  • Sr. Member
  • ****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 368
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #21 : марта 01, 2013, 03:40:47 pm »

omg :o
Записан

Andrew

  • Модератор
  • Sr. Member
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 283
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #22 : марта 01, 2013, 03:52:15 pm »

ACL saaled?
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #23 : марта 01, 2013, 10:12:25 pm »

ACL saaled jah. Engine overheated, because a radiator lower hose clamt was loose and when driving the hose bursted loose and engine lost all coolant. today I opened the engine and the conrod bearing nr4 is dead.

Before engine failure, I got to upgrade the brakes in the rear, need facelift caliper brackets to finish the fronts







Ordered new wheelstuds, because older were dethreaded and some spring clips for brake hoses:



And then:















So now I'm going to order 0.5 acl main bearings and have crankshaft grinded to spec by detjonošev

I just hope the connecting rod nr4 is fixable, would be hard to find a single one, downgrading to stock is not cool either.
« Последнее редактирование: марта 01, 2013, 10:14:34 pm от Motary »
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #24 : марта 15, 2013, 06:31:24 pm »



looks like I'm back to stock conrods too, eagle one is damaged beyond repair
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #25 : марта 17, 2013, 09:53:59 am »

Parts for new knuckle



Made this while paint was drying:



Moved steering rack 23mm forward

Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #26 : апреля 08, 2013, 11:36:23 pm »

Block assembed, new crankshaft fitted etc

Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #27 : августа 11, 2013, 11:20:52 am »

After finishing the engine build, I did some of this:











I am hoping to finish the rear suspension this year :)

Aligned the wheels before transport:



Car back home and dirty:



Interior:



After lengthening the traction arms same amount as I had done to camber arms to minimise rear bumpsteer, I had to roll the fenders because it was rubbing:



Did the sleepy eye mod:



Designed and fabricated new knuckles:





Wisefab strut relocation brackets:



Installed the stuff:









60 degrees of steering angle:



Flat contact patch, static camber is close to 0 but I will increase it to 2-3 degrees negative



Lower arm angle leaves even room for lowering:



Currently it is setup max height for not making contact between knuckle and lower arm

These are now for sale:



Currently engine overheating problems are preventing proper testing of the new front suspension and re-setup rear suspension. I have replaced the waterpump, tested the thermostat but it even overheats at idle, might be the headgasket :(
Записан

Neo_88

  • Новичок
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 40
  • Учим летать, рождённого ползать.
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #28 : августа 22, 2013, 11:06:30 am »

Respect ! Good luck hereinafter !
Записан

Motary

  • Jr. Member
  • **
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 61
    • Просмотр профиля
Re: Motary's RPS13
« Ответ #29 : августа 26, 2013, 07:56:47 pm »

Thanks!

Bought the GKTech overflow bottle when it was on sale for 9 dollars, total with shipping came to around 25 eur:

Записан